Ontbijt

Fruit ontbijt

14 oktober 2016

Mijn favoriete ontbijt is zonder twijfel fruit. En het leuke is vooral dat mijn kids (vooral de oudste) daar makkelijk in meegaan. Maar ik wil het liefst simpel. Ik maak geen sinaasappelsap (dit laat de bloedsuikerspiegel blijkbaar sneller stijgen omdat er geen vezels meer inzitten) en ik maak ook geen fruitsalades met verschillende stukjes fruit. Ik heb een verleden van constipatie en wat voor mij het allerbeste werkt is ’s morgens beginnen met 2 stukken fruit. Dat kan een kiwi zijn of sinaasappel of meloen. En dan eet ik later op de ochtend nog een stuk fruit en vaak combineer ik dit ook met rauwe noten omdat dit toch wel meer verzadigend is. Als ik dit gekozen heb als ontbijt dan eet ik vaak rond 10:30 een grote tas soep en zo heb ik perfect hormoon balancerende ochtend 😉

In hormoon balans is het belangrijk om lief te zijn voor de darmen dus limiteer ik voeding die de darmen moeilijker verteren namelijk granen, suiker en zuivel. Dat betekent niet dat ik het niet eet. Ik ga alleen niet elke morgen fruit eten met yoghurt, ik doe dat af en toe om vooral zoveel mogelijk te variëren. Maar als je dan toch yoghurt eet, kies dan vooral de volle yoghurt want het is in de vetlaag dat je de vitaminen vindt. Rauwe zuivel zoals geit- en schaapproducten verteren beter alleen lust ik het echt niet en ik blijf vooral iemand die wil genieten van eten dus niet aan mij besteed…

You Might Also Like